Monday, October 26, 2009

Mak...nak kawin,tapi...

assalammualaikum wbt...

lama rasanya ummu humaira xupdate blog ni memandgkn kesibukan dgn akademik n family...

kali ni ana xd la nk post something about my self but just want 2 share with all the bloggers member that rabu ni kt hukm ad bt forum..

forumnya bertajuk : 'mak..nak kawin, tapi....'
masa : 8 mlm
tempat : auditorium ppukm
ahli panel : 1. ustaz anuar ridwan
2. dr wan hazliza
3. ustaz i luv islam

forum ini diadakn sbg prelude kpd kursus perkahwinan yg bakal diadakan pd hjg mgu ini...

jadi, kepada sesiapa yg berkelapangan n ingin mendapatkn input2 menarik, anda semua dijemput hadir n merit disediakan..huhu..(kejar2..)

kaunter pendftaran utk kursus kahwin juga akn dibuka sepanjang minggu ini, jadi kpd sesiapa yg ingin menyertai, bolehla dftr @ bg nama kt ana...

okla, nasihat utk entri ini bt anak umi..: umi nk letak cerita kt bwh ni tentang bersangka baik..semoga ianya menjadi pengajaran bt kita sume...

Kelihatan dari jauh dua orang kanak-kanak bermain bersama di tepian tasik. Mereka menjatuhkan beberapa tong sampah yang disediakan sambil diperhatikan oleh seorang lelaki dewasa.Kedua kanak-kanak itu menendang tong sampah yang berada di hadapan mereka sambil gelak ketawa. Sampah berselerakan dan menyakitkan mata yang memandang.Kegirangan dua kanak-kanak itu terhenti apabila ada seorang pekerja bandaran mendekati dan memarahi mereka berdua . Lelaki yang berada di samping kanak-kanak tadi tidak menghiraukan apa yang berlaku . Hanya memandang dengan tenang.Pekerja bandaran pun menegur sikap lelaki tersebut dengan suara yang agak keras kerana membiarkan apa yang berlaku. Lelaki itu bangun dan menghampiri pekerja bandaran. Mereka bersalaman sambil berkata lelaki tersebut : "Maafkan anak-anak saya. Sebenarnya saya sengaja biarkan mereka bermain untuk merawati kesedihan . Ibu mereka baru sahaja meninggal dunia. saya sedang memikirkan bagaimana hendak fahamkan mereka.Nanti saya akan betulkan semula tong-tong yang di jatuhkan anak-anak saya".

sama2la renungkan ya..

from,

ummuhumaira'

0 comments: