Friday, May 7, 2010

KHAS buat INSAN bernama LELAKI....

Assalammualaikum wbt...

Salam mujahadah buat semua sahabat2...entri kali ini ummi tujukan khas buat insan bernama LELAKI yang berada disekeliling ummi sbg peringatan buat diri ini dan juga buat kalian...semoga kita semua tidak tergolong dlm golongan ini..




.: GOLONGAN LELAKI YANG DITARIK MASUK KE NERAKA OLEH WANITA.... :.

1. Ayah

Apabila seorang yang bergelar ayah tidak mempedulikan anak perempuannya didunia, dia tidak memberikan segala keperluan agama spt mengajar solat, mengaji Al-Quran dan sebagainya, dia membenarkan anak2 perempuannya tidak menutup aurat, bergaul bebas dgn sesiapa sahaja...walaupun sebanyak mana diberikan kasih sayang dan kemewahan di dunia, MAKA dia akan ditarik oleh ANAK PEREMPUANnya ke NERAKA..

2. Suami

Apabila seorang suami tidak mempedulikan tidak tanduk isterinya, membenarkan pergaulan bebas di pejabat, memperhiaskan diri bukan untuk suami tetapi untuk pandangan lelaki yang bukan mahram. Apabila seorang suami mendiamkan diri, walaupun solatnya tidak pernah bertangguh, puasanya tidak tinggal tetapi kerana DIAM dirinya itu, dia akan BERSAMA2 dgn ISTERINYA di NERAKA.

3. Abang

Apabila ayah sudah tiada, tanggungjawab menjaga maruah saudara (adik-beradik) perempuan jatuh ke bahu abang2nya dan saudara lelakinya. Jikalau mereka hanya mementingkan diri sahaja dan membiarkan saudara perempuan mereka berterusan didalam maksiat, melencong jauh dari ajaran Islam, MAKA tunggulah tarikan mereka diakhirat kelak...mereka akan ditarik oleh SAUDARA PEREMPUAN mereka ke NERAKA.

4. Anak lelaki

Apabila seorang anak tidak menasihatkan seorang ibu tentang perihal kelakuan yang haram disisi islam, bila ibu membuat kemungkaran spt mengumpat, menfitnah, mengata, tidak menutup aurat dan sebagainya, maka anak itu akan disoal dan dipertanggungjawabkan di akhirat kelak...nantikan tarikan IBUMU dari NERAKA...

Salam ingatan dari jauh,

ummuhumaira'

4 comments:

Menapak kubur said...

Salam..
Pada pndpt zira, artikel ni jge khas untk wanita..
Mengingatkan golongan kte bhw kte boleh mnjadi pnyebab mrk ditarik ke neraka..

Sanggupkah kite sbg anak mmbiarkan ayah kite d masukkan ke neraka ats sbb dosa2 kite..Sesungguhnye azab Allah itu amat pedih..

Xsanggup zira biarkan ayah dan abg masuk ke neraka apatah lg kalau disebabkan kte..

Cinta buat suami adlh impian y terindah untk di bawa ke syurga, bkn untk ditarik suami ke neraka..

Beramal lah dgn sebaik2 amal bg kaum wanita untk memastikan org y kte syg tidk menanggung derita di sebabkan kite..

Wallahua'lam..

Ummuhumaira said...

setuju dgn azira...peringatan jugak buat diri dila...sbb susahnya nk didik hati ni...apatah lagi nk mendidik aishah humaira' di zaman moden ni...

sama2 kita muhasabah diri...

Menapak kubur said...

Moga tabah ye ummuhumaira..
Walaupun zira sedar bukan mudah, tp zira tetap jelous, sbb ummu humaira da ade anak y boleh dibelai dan di kasihi..

Sy pun teringin dan nak jgk..haha

Ummuhumaira said...

apa lagi zira, umur pun dh makin meningkat, cepat2la bina baitul muslim supaya NABI dapat berbangga dgn ummatnya yg ramai dari zira...huhu..